seindah harapan


brader nak citer ckit pasal harapan dan impian.. dulu masa brader baru abis blaja (abis diploma), brader nak keje yg best².. harapan brader hanya satu, ingin berjaya dan membantu sesiapa yg memerlukan termasuk family brader.. brader mula dgn satu langkah yg brader sdr x pasti.. setiap hari langkah brader makin jauh.. sejauh yg boleh bg brader merealisasikan impian dan harapan brader.. akhirnya brader terhenti di satu tempat yg brader harap dapat mencapai impian dan harapan brader..

brader terus berkhidmat ditempat itu.. tidak lama brader terhenti ditempat itu.. usia muda dan terlampau ingin mengejar sesuatu yg belum pasti memberontak didalam diri brader.. akhirnya brader terus kan langkah ketempat yg brader rasa boleh menggapai impian brader.. dari satu tempat ke satu tempat brader melangkah.. tetapi harapan yg brader inginkan tidak juga brader jumpai.. akhirnya brader sampai ke suatu tempat.. brader agak lama ditempat itu.. brader merenung apa yg telah brader lalui.. kenapa setiap tempat yg berada singgah tidak dapat memenuhi hasrat brader?? akhirnya brader menemui jawapannya..

hidup ini tidak akan bermakna sekiranya kita selalu melompat kesana kemari, berjalan kesana sini, atau beterbangan mengikut hembusan bayu.. biarlah kita setia disatu tempat dan kita ikhlas melakukannya.. bukan kita melakukan sesuatu dengan harapan kita akan dapat balasan nya.. walau jauh mana sekali pn kita melangkah, biar banyak tempat yg kita singgahi.. kalau diri tidak ikhlas melakukan nya, sampai bila pn kita tidak akan diberkati..

salam kasih dr brader, indah itu indah sekiranya kita pandai mengindahkannya...