sampai bila ini akan berlarutan

kekadang aku bangun pagi utk pegi keje, kekadang aku bangun pagi utk pegi keje waktu petang, kekadang waktu pagi aku masih berjaga utk blk keje.. pelik.. kusut.. serabut.. penat.. gembira.. sumer ada dlm diri aku.. keje mmg penting.. sgt penting.. sb aku keje kerana family aku.. tp klau kerana keje aku abaikan family.. bukan aku org nya tu..

serabut gak aku baca mukadimah ni.. hahahaha.. menarik atau x.. ini lah hakikat yg aku kena hadapi.. setelah hampir 5 tahun aku keje shift, tergerak gak dihati nak keje normal seperti org lain.. masuk pagi blk ptg.. public holiday leh gi jenjalan.. raya boleh bersama keluarga di kampung.. mgkn ada antara korang yg ckp.. "apa ada hal.. baru 5 tahu keje shift.. aku dh 10 tahun.. relax je.." satu je aku nak pesan org yg berpikiran camtu.. ADA AKU KISAH!!.. itu ko punya pasal.. aku tetap nak cara hidup aku.. kehidupan kita berbeza.. keluarga kita berbeza.. mak bapak kita pn berbeza.. so WHAT THE H*** aku nk ikut cara idup korang.. (tetiba plak ter emo).. tp ini la hakikat nya..

adalah 2,3 tempat aku gi interview, dan ada juga yg aku dah dpt.. tp aku tolak sb keje lebih kurang je ngan yg skang.. dan baru² ni aku ada pegi interview kat 1 company.. insyaallah klau ada rezeki aku kt situ.. i need more time with my family.. dulu aku sorang mgkn xde masalah.. dan selepas tu berdua.. masih juga tiada masalah.. tetapi setelah bertiga.. ada sedikit masalah.. tp aku redha ngan ketentuan Allah, sekiranya rezeki aku disini, aku akan teruskan... tetapi sekiranya rezeki aku ditempat lain, semoga Dia akan menunjukkan jalan nya..

dah².. jam dh nak kul 1 tgahri.. jom kita gi solat jumaat.. jgn diabaikan... kang balik solat.. kita sambung buat keje lagi.. keje..keje..keje..