proton 5 bersaudara

pasti ramai yg dah tau tentang proton 5 bersaudara ni, dan dh tgk gambar proton² ni.. tp aku x kira, aku nak share gak kat cni, sambil² aku nak wat koleksi gambar² yg menarik.. ada yg bercerita bahawa salah satu model kereta ini akan dikeluarkan pada tahun ni, tp xtau la kan.. apa² kita tggu jek..

dalam bebanyak kete kat bawah ni, yg mana korang rasa paling menarik dan yg x menarik.. aku senang je, TUAH x menarik langsung.. xde seni.. hahahaha.. sedap je aku ngomen kan.. well, aku tetap bangga, sebab malaysia ada keluar kan kereta model yg menarik (kecuali PROTON JEBAT, sb tiru model kete lain).. apa yg aku harap, pihak proton akan memberi keseimbangan dari segi reka bentuk dan kualiti kete, jgn hanya bentuk je lawa, tapi kualiti hampas.. dah byk org bercerita tentang kete buatan malaysia ni dr segi kualiti.. harap² yg ni lebih baik dr yg sedia ada..

jgn bila nak antar ke luar negara, spec cantik, tp bila nak jual kat rakyat sendiri, mcm sampah.. (agaknya dorang dah tau kot, nak xnak, rakyat malaysia terpaksa beli juga kete proton ni sebab murah dan layak untuk purata pendapatan yg sederhana).. dah la malas nak ngomel, jom kita layan kete² nie..

1. PROTON TUAH


2. PROTON JEBAT


3. PROTON LEKIR


4. PROTON LEKIU


5. PROTON KASTURI


Sumber : Intenet