Ice Age 3 - Dawn Of The Dinosaurs 3-D


sekarang ni macam² teknologi yang muncul.. dari awal perkembangan industri hiburan dunia sehinggalah ke hari ini.. tak ketinggalan juga teknologi 3-D.. hari ni brader tak lepaskan peluang menonton filem terbaru terbitan Twentieth Century Fox dan Blue Sky Studios iaitu ICE AGE 3 - DAWN OF THE DINOSAURS 3-D.. brader tak tgk sorang.. hehehehe.. macam biasa la bersama isteri tercinta dan 2 org rakan (pendek+awek)... macam biasala.. kat Cathay Cineplex Damansara..

Cerita ini macam biasala, first intro mesti ada tupai kan. tapi kali ni tupai ni ada pasangan, kira macam awek la.. boleh tahan gak gelagat tupai tu.. 2 ekor mammoth iaitu Manny dan Ellie yang sedang menunggu kelahiran bayi mereka.. dan juga 2 watak utama yang lain iaitu Diego dan Sid.. Kisah nya bermula apabila Sid terjumpa 3 biji telur dinosaur dan mula menjaganya sehingga menetas.. disitu la pengembaraan mereka bermula apabila ibu dinosaur itu mencari anak²nya.. dan mereka berjumpa dengan Buck si pemburu dinosaurs..

cerita ini agak ringan dan sesuai ditonton oleh semua lapisan masyarakat.. apa yg menarik perhatian brader adalah teknologi yang digunakan.. sungguh menarik.. teknologi yg jarang sekali industri perfileman tanah air boleh melakukannya.. walau apa pn, brader tetap tabik dengan filem nie.. apa yang brader harapkan, industri perfileman negara kita dapat menjadikan filem ini sebagai contoh bagi meningkatkan lagi tahap kualiti perfileman tanah air.