Polis UK vs Kereta Proton

korang nampak gambar diatas?? apa y korang perasan?? jika ada nampak proton waja.. ya itu mmg tepat sekali.. tp apa ya best sgt?? mgkn artikel mcm ni dh byk kat internet.. tp lantak la.. brader nak citerkan utk versi brader.. hehehehe.. apa y kita tau, kereta proton adalah salah satu lambang kemegahan negara kita.. tp setiap kali itu juga, ianya dikutuk hebat oleh pengguna² di Malaysia.. kenapa??

brader pn ada juga pakai kereta proton.. mgkn dr segi keselesaan tu.. brader tabik la.. tp dr segi kualiti brader mmg x puas hati la.. tp nak buat camne.. hanya kereta itu saje y mampu brader miliki.. maintenance nya pn rendah.. so sesuai la dgn keadaan poket brader.. hehehe..

tp sekiranya kualiti nya kurang.. kenapa pihak polis di United Kingdom (UK) sanggup menggunakan kereta proton sebagai kereta rasmi jabatan itu?? adakah ianya lebih berkualiti berbanding di Malaysia?? atau adakah ianya murah dan tidak memudaratkan apabila kereta itu rosak atau kemalangan?? siapa pernah tgk filem Russia atau Perancis... korang mesti pernah tgk kereta polis y dorang gunakan.. buruk bukan?? dan sesuai utk di buat aksi perlanggaran.. adakah ia serupa dengan kereta proton ini??

walau bagaimana pn, brader tetap berbangga kerana mereka menggunakan kereta proton ini... ini juga bagus bg mempromosikan kereta tersebut. cuma y brader harap supaya jurutera² proton ini membuat yang lebih baik utk pasaran rakyat Malaysia.. jgn nak dihantar keluar negara saja kulaiti Gred A.. tp di Malaysia hampeh.. saper lagi y nak gunakan barangan keluaran Malaysia kalau bukan rakyat nya sendiri...

kat bawah ni ada beberapa contoh kereta proton yang digunakan polis di UK termasuk la, WAJA, persona, Gen2 dan tidak kurangnya proton WIRA..