mereka hadir dimimpi ku

terkejut dan terkelu.. seperti tidak percaya apa yg br saje aku alami.. tidak pernah aku mengalami kejadian ini.. lebih kurang 3 hari yg lalu.. sewaktu ramai diantara kita sedang nyenyak tido melayan mimpi yg indah².. aku tersedar dr tido diantara pukul 3 atau 4 pagi.. aku seakan tidak percaya dgn mimpi yg hadir dalam tido aku...

kalimah syahadah terkeluar dari mulut aku.. masyaallah.. mungkin ini takdir tuhan.. aku bermimpi arwah datuk.. iaitu Allahyarham Abu Bakar Bin Serono (aku panggil 'atuk bakar' je...).. iaitu bapa kepada ayah aku yg telah menyahut seruan Illahi sekitar tahun 2004.. dan juga isteri arwah (atuk uda aku gelarkan arwah) yg juga telah pergi mengadap Illahi setahun selepas pemergian suaminya...

(gambar xde kene mengena ngan pusara arwah atuk aku)

paling mengejutkan aku.. kedua² arwah hadir dalam mimpi aku secara serentak... tp paling jelas ialah arwah atuk bakar.. dlm mimpi aku, seperti ada kenduri (mcm time raya).. aku lihat.. wajah atuk bakar tersenyum memandang aku.. agak lama bayangan mimpi itu bermain diwaktu lena aku..

walaupn aku tidak begitu rapat dgn arwah.. tp aku tidak dpt menyangkal akan kasih yg hadir dalam diri aku terhadap arwah.. paling menyedihkan lagi.. anak arwah iaitu pakcik aku yg aku gelarkan 'pakcik joe' juga telah pergi meninggalkan kami buat selama²nya pada bulan lepas..

apa yg aku mampu buat setakat ini, hanyalah bekalan al-fatihah buat mereka... semoga roh mereka sentiasa dlm keredhaan Allah s.w.t.. al-fatihah...