waktu cuti ku diganggu

salam dan apa khabar sumer...

hidup didunia ni klau x keje mmg susah kan.. ada org kata kita keje kerana minat.. ada org kata kita keje kerana keluarga.. dan ada org kata kita keje kerana masa depan.. tp apa yg penting.. pd aku kita keje kerana DUIT... betul x?? saper yg x sokong kata² aku ni mmg bohong la.. hahaha.. ok cukup mukadimah utk hari ni...

hari ni aku nak citer pasal keje juga.. maklum la.. aku kan diantara staf yg rajin.. (konon² nya).. hahaha.. dalam dunia skang ni, jarang org yg bekerja dgn percuma.. tp ada juga la yg nak beramal.. tp tgk pada amal yg mcm mana kan.. sama mcm aku.. klau aku rasa keje tu perlu dibayar.. so aku kena minta bayaran.. tp klau keje tu mmg utk beramal.. insyaallah semoga amalan aku diterima olehNYA..

korang mesti pelik tgk gambar walkie talkie kat atas ni kan.. bukan apa.. aku saje nak menyemak kan blog aku ni ngan citer x best nie.. hehehe... mggu lepas klau x silap aku hari khamis... sewaktu aku offday.. aku merelakan diri berkhidmat utk syarikat... ala bukan apa pn.. jd inspektor barang je.. masa tu projek relocation kementerian pengajian tinggi.. atau nama ringkas nya KPT.. klau x silap aku dorang ni nak pindah bangunan baru.. mgkn bangunan sendiri kot.. so pas ni.. saper² yg nak gi KPT, dorang dh pindah kat area PICC putrajaya...

apa yg best sgt keje ni.. keje nya xde la susah sgt pn.. cuma yg best nya.. aku dpt OT utk satu hari.. double lagi tuuuu.. ha ni yg aku citer masa mukadimah tadi.. kita keje mmg kerana duit.. sb mmg itu pn tujuan kita keje... klau sesapa yg xnak duit.. so leh la duk lepak jek kat umah.. opss.. nak lepak kat umah pn mesti kena ada umah kan.. nak ada umah mesti kena ada duit kan... so lu pikir la sendiriiiii...
tp dlm kita mencari rezeki.. kita juga kena minat dgn keje kita supaya apa yg kita perolehi itu berkat.. bukan apa.. rezeki ni sebenarnya dtg dr pelbagai cara.. ada yg halal.. ada yg haram.. ada yg dr usaha keras.. ada yg dr usaha tidak seberapa.. ada yg dpt durian runtuh.. tp walau apa pn cara nya.. pastikan keje itu adalah dari jalan yg benar dan diredhai Allah S.W.T.. supaya kehidupan kita sentiasa tenang...

dah la aku malas nak celoteh pepanjang memalam buta nie.. aku pn sebenarnya kat opis nie.. saje nak meng'update' blog nie... so pada korang² yg kat umah tu.. yg masih belum tido.. enjoyyyyyyyyyyy... mlm ni mlm mggu beb.. tp aku terperangkap dibilik kaca di opis aku... hehe.. sampai jumpa lagi.. adiosssssssss...

**mulai hari ni, aku akan bahasakn diri aku sebagai "aku" utk sumer artikel aku.. bukan lg "brader" seperti sebelum nya... mcm biasa la.. hidup mesti mahu ada perubahan.. perubahan yg mcm mana.. ha yg tu kita xtau.. hehehe**