Salam Ramadhan 2016 - 1437 H


Assalamualaikum buat semua umat islam.

Sedar tak sedar dah masuk hari kesebelas kita berpuasa di bulan Ramadhan yang mulia ni. Mungkin belum terlambat untuk aku ucapkan Selamat Menyambut Ramadhan Al-Mubarak kepada semua umat islam. Semoga ramadhan kali ni membawa keberkatan kepada kita semua.

Ramadhan kali ini aku diuji sedikit oleh Allah S.W.T. Mungkin tak berapa berat tapi mungkin ada hikmah nya.. Anak sulung aku yang yang menghidap sindrom AUTISM dikeluarkan dari sekolah tadika. Kerana cikgu tidak mampu lagi nak mengajar dan mendidik nya. Kebimbangan aku selama ini akhirnya terjadi juga. Tapi aku redha dengan apa yang terjadi, aku tidak salah kan sesiapa sebab ini adalah suratan hidup yang telah tertulis untuk anak aku,. Tapi takpe, aku akan berusaha selagi terdaya supaya anak aku boleh berdikari dan menjalani hidup seperti kanak-kanak normal yang lain.

Peminat tegar Upin Ipin ini akhirnya perlu melangkah keluar dari sekolah yang telah memberi sedikit sebanyak jasa dan ilmu buat dirinya. Ingat satu perkara, ayah mana yang nak tengok anaknya kecundang ditengah jalan. Semoga aku kuat.. Insha Allah..

Salam Ramadhan.